Новости

Рівень кваліфікації держслужбовців не дозволяє ефективно захищати права споживачів

Працівники Держпродспоживслужби надають некоректні відповіді на скарги споживачів, затягують строки розгляду скарг по суті та схильні до корупції.

Про це говорили під час  прес-конференції в Укрінформ, підбиваючи підсумки Форуму Консумерської Асамблеї України «Українська торгівля по-європейськи: доброчесний продавець – проактивний споживач».

«Низька кваліфікація службовців – це проблема. Я не знаю, як проходять конкурси по прийому на роботу в Держпродспоживслужбу, але люди, які там працюють не орієнтуються в сучасних змінах  до законодавства. Профільний закон уже рік як змінено, а вони не знають про це і відписують ганебні листи на скарги споживачів», — заявив Олег Цільвік,  заступник голови правління Союзу споживачів України.

У підтвердження своїх слів експерт навів приклад, як працівники Держпродспоживслужби відповіли на його скарги на діяльність інтернет-магазинів, які не видали йому фіскальний чек при покупці технічно складної  побутової техніки (смартфону).  Наразі, держслужбовці відповіли, що це є не обов’язковою вимогою, тому порушення як такого не відбулося, хоча на момент отримання скарги відповідні зміни законодавства діяли більше як півроку.

«Це на 100% суперечить вимогам діючого закону. Як такий службовець працює в правозахисному органі, для мене не зрозуміло», — наголосив Олег Цільвік.

Щодо строків розгляду скарг споживачів – вони нереально довгі. Провівши власне дослідження, Союз споживачів України з’ясував, що розгляд одного звернення споживача може тривати чотири-п’ять місяців.

Особливе непокоєння заступника голови правління Союзу споживачів України викликає  корупція в лавах  працівників Держпродспоживслужби.

«Корупція в Держпродспоживслужбі нікуди не ділася. Багато співробітників старої Держспоживінспекції перейшли на роботу в Держпродспоживслужбу. Ми рекомендували здійснювати кадровий контроль за участю споживчої громадськості, бо ми всіх цих осіб знаємо і боролися з ними досить  тривалий час.  На превеликий жаль, сьогодні вони всі в більшості випадків опинилися в новій Держспоживслужбі», — констатує Олег Цільвік.

У свою чергу голова Держпродспоживслужби України Володимир Лапа зазначив, що вони постійно аналізують ситуацію на базі даних всієї України й роблять відповідні кадрові висновки.

«По місту Києву проводиться службове розслідування – будуть зроблені кадрові висновки. І кадрові висновки не на рівні «цапа-відбувайла»,  а на рівні певних керівних кадрів. Кадрова політика. Тут дуже проста історія – я був зобов’язаний всіх взяти на роботу (з Держспоживінспекції – ред.) по закону. Інакше люди відновляються через суд і відшкодовують заробітну плату за весь період, за який вони були звільнені», — повідомив Володимир Лапа.

 

27.07.2018

Об авторе

Редактор


Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *