Працівники Держпродспоживслужби надають некоректні відповіді на скарги споживачів, затягують строки розгляду скарг по суті та схильні до корупції.
Про це говорили під час прес-конференції в Укрінформ, підбиваючи підсумки Форуму Консумерської Асамблеї України «Українська торгівля по-європейськи: доброчесний продавець – проактивний споживач».
«Низька кваліфікація службовців – це проблема. Я не знаю, як проходять конкурси по прийому на роботу в Держпродспоживслужбу, але люди, які там працюють не орієнтуються в сучасних змінах до законодавства. Профільний закон уже рік як змінено, а вони не знають про це і відписують ганебні листи на скарги споживачів», — заявив Олег Цільвік, заступник голови правління Союзу споживачів України.
У підтвердження своїх слів експерт навів приклад, як працівники Держпродспоживслужби відповіли на його скарги на діяльність інтернет-магазинів, які не видали йому фіскальний чек при покупці технічно складної побутової техніки (смартфону). Наразі, держслужбовці відповіли, що це є не обов’язковою вимогою, тому порушення як такого не відбулося, хоча на момент отримання скарги відповідні зміни законодавства діяли більше як півроку.
«Це на 100% суперечить вимогам діючого закону. Як такий службовець працює в правозахисному органі, для мене не зрозуміло», — наголосив Олег Цільвік.
Щодо строків розгляду скарг споживачів – вони нереально довгі. Провівши власне дослідження, Союз споживачів України з’ясував, що розгляд одного звернення споживача може тривати чотири-п’ять місяців.
Особливе непокоєння заступника голови правління Союзу споживачів України викликає корупція в лавах працівників Держпродспоживслужби.
«Корупція в Держпродспоживслужбі нікуди не ділася. Багато співробітників старої Держспоживінспекції перейшли на роботу в Держпродспоживслужбу. Ми рекомендували здійснювати кадровий контроль за участю споживчої громадськості, бо ми всіх цих осіб знаємо і боролися з ними досить тривалий час. На превеликий жаль, сьогодні вони всі в більшості випадків опинилися в новій Держспоживслужбі», — констатує Олег Цільвік.
У свою чергу голова Держпродспоживслужби України Володимир Лапа зазначив, що вони постійно аналізують ситуацію на базі даних всієї України й роблять відповідні кадрові висновки.
«По місту Києву проводиться службове розслідування – будуть зроблені кадрові висновки. І кадрові висновки не на рівні «цапа-відбувайла», а на рівні певних керівних кадрів. Кадрова політика. Тут дуже проста історія – я був зобов’язаний всіх взяти на роботу (з Держспоживінспекції – ред.) по закону. Інакше люди відновляються через суд і відшкодовують заробітну плату за весь період, за який вони були звільнені», — повідомив Володимир Лапа.
Добавить комментарий